Біологія як предмет природничого циклу покликана формувати в учнів
- цілісне уявлення про сучасну природничо-наукову картину світу;
- екологічний спосіб мислення;
- роль і місце людини в довкіллі, її моральну відповідальність за збереження природи;
- здоровий спосіб життя.
Все це ті компетенції особистості, яких потребує сучасне суспільство.
У зв’язку із реформуванням системи освіти, переосмисленням змісту і завдань навчання перед вчителем постає безліч питань, але головні з них такі:
Як навчити школяра любити навчатися?
Як стимулювати його до активного пізнання?
Як створити умови для розвитку і реалізації особистості?
Як засобами предмету формувати ключові життєві компетенції?
Такі ж питання свого часу постали і переді мною у моїй педагогічній діяльності.
Постала дилема: як побудувати свій урок, щоб він одночасно забезпечував
| • відповідність вимогам сучасних освітніх технологій; • забезпечення відповідно до вимог програми наукового рівня подачі навчального матеріалу і в той же час • - був цікавим, захоплючим; • - був ефективним і • результативним; • - був зорієнтований на розвиток творчого потенціалу учнів |
Необхідність підтримувати стабільну мотивацію навчання школярів змушує вдумливих педагогів шукати більш сучасні засоби й методи навчання. Одним із таких засобів є застосування в навчально-виховному процесі інформаційно-комунікаційних технологій. Саме тому, продовжуючи попередню роботу над удосконаленням уроку біології, я обрала науково-методичну проблему «Підвищення ефективності та результативності уроку біології шляхом впровадження інформаційних технологій».
Структура роботи над науково-методичною проблемою
2001 – 2006 рр.
Реалізація проблеми «Пошук шляхів удосконалення уроку біології з метою підвищення ефективності і результативності навчання» через:
- опрацювання методичної літератури з питань особистісно орієнтованого навчання, впровадження інноваційних освітніх технологій, зокрема, застосування методики розвитку критичного мислення, інтерактивних методів навчання, методу проектного навчання;
- опрацювання публікацій з даних питань у періодичній педагогічній пресі ( в журналах „Біологія і хімія в школі”, „Біологія” видавничої групи „Основа”, „Завуч” видавництва „Шкільний світ” та інших джерелах);
- вивчення елементів педагогічного досвіду вчителів-новаторів, зокрема:
· Десятиченко Нінель Миколаївни, вчителя-методиста технічного ліцею м. Харкова, яка впроваджує методику розвитку критичного мислення,
· Коптєлової Т. П., Соросівського вчителя, вчителя біології
ЗОШ № 30 м. Донецька, яка працює над проблемою особистісного
орієнтованого навчання,
· Пометун О. І., яка впроваджує і пропагує інтерактивні методи навчання;
- участь у освітній програмі корпорації Intel в Україні „Intel. Інновації в освіті ”, в рамках якої пройдено навчання за курсом „Intel® Навчання для майбутнього ” з використання інформаційно-комунікаційних технологій при викладанні предметів згідно з державним стандартом загальної середньої освіти;
- участь у ІХ Всеукраїнському конкурсі «Учитель року -2004»;
- розробка уроків біології з різних тем з використанням елементів інноваційних освітніх технологій;
- впровадження в досвід роботи методу проектного навчання;
- розробка мультимедійних презентацій до уроків з курсу загальної біології, які використовувались при проведенні інтегрованих уроків, уроків-презентацій;
- створення бібліотеки електронних засобів навчання з біології.
Немає коментарів:
Дописати коментар