понеділок, 20 грудня 2010 р.

Опис досвіду

Біологія як предмет природничого циклу покликана формувати в учнів
  • цілісне уявлення про сучасну природничо-наукову картину світу;
  •  екологічний спосіб мислення; 
  •  роль і місце людини в довкіллі, її моральну відповідальність за збереження природи;
  •  здоровий спосіб життя.
  Все це ті компетенції особистості, яких потребує сучасне суспільство.
У зв’язку із реформуванням системи освіти, переосмисленням змісту і завдань навчання перед вчителем постає безліч питань, але головні з  них такі:
Як навчити школяра любити  навчатися? 
Як стимулювати  його до активного пізнання? 
Як створити умови для розвитку і реалізації особистості?
Як засобами предмету  формувати ключові життєві   компетенції? 


 

Такі ж питання свого часу постали і переді мною у моїй педагогічній діяльності.
Постала дилема: як побудувати свій урок, щоб він одночасно забезпечував 
         відповідність вимогам  сучасних освітніх технологій;
         забезпечення відповідно до вимог програми наукового рівня подачі навчального матеріалу
і  в той же час
         - був цікавим, захоплючим;
         - був ефективним і
         результативним;
         - був зорієнтований на розвиток творчого потенціалу учнів









Необхідність підтримувати стабільну мотивацію навчання школярів змушує вдумливих педагогів шукати більш сучасні засоби й методи навчання. Одним із таких засобів є застосування в навчально-виховному процесі інформаційно-комунікаційних технологій. Саме тому, продовжуючи попередню роботу над удосконаленням уроку біології, я обрала науково-методичну проблему «Підвищення ефективності та результативності уроку біології шляхом впровадження інформаційних технологій».

Структура роботи над науково-методичною проблемою
2001 – 2006 рр.
Реалізація проблеми «Пошук шляхів удосконалення уроку біології з метою підвищення ефективності і результативності навчання» через:

  • опрацювання методичної літератури з питань особистісно орієнтованого навчання, впровадження інноваційних освітніх технологій, зокрема, застосування методики розвитку критичного мислення, інтерактивних методів навчання, методу проектного навчання; 

  • опрацювання публікацій з даних питань у періодичній педагогічній пресі ( в журналах „Біологія і хімія в школі”,   „Біологія”  видавничої групи „Основа”,   „Завуч”  видавництва „Шкільний світ” та інших джерелах);

  • вивчення елементів педагогічного досвіду вчителів-новаторів, зокрема:
·        Десятиченко Нінель Миколаївни, вчителя-методиста технічного ліцею м. Харкова, яка впроваджує методику розвитку критичного мислення,
·        Коптєлової  Т. П.,   Соросівського   вчителя,   вчителя   біології
     ЗОШ № 30 м. Донецька, яка працює над проблемою особистісного
     орієнтованого навчання,
·        Пометун О. І., яка впроваджує і пропагує інтерактивні методи навчання;

  • участь у освітній програмі корпорації Intel в Україні Intel. Інновації в освіті ”, в рамках якої  пройдено навчання за курсом Intel® Навчання для майбутнього ” з використання інформаційно-комунікаційних технологій при викладанні предметів згідно з державним стандартом загальної середньої освіти;

  • участь у ІХ Всеукраїнському конкурсі «Учитель року -2004»;

  • розробка уроків біології з різних тем  з використанням елементів інноваційних освітніх технологій;

  • впровадження в досвід роботи методу проектного навчання;

  • розробка  мультимедійних презентацій до уроків з курсу загальної біології, які використовувались при проведенні інтегрованих уроків, уроків-презентацій;

  • створення  бібліотеки електронних засобів навчання з біології.

Немає коментарів:

Дописати коментар